Από τον καιρό που ο Αισχύλος στην μεγαλοφυή τριλογία του (Προμηθεύς Δεσμώτης, Προμηθεύς Λυόμενος και Προμηθεύς Πυρφόρος) προσωποποίησε την Βία και το Κράτος και τους προσέδωσε ερμηνευτική υπόσταση στο έργο του, λίγα έχουν αλλάξει όσον αφορά την συμπεριφορά της εξουσίας κατά την διάρκεια των αιώνων.
Ο Προμηθεύς αλυσοδένεται στον Καύκασο επειδή ηγήθηκε της πρώτης ανθρώπινης εξέγερσης κατά των θεών και κρατείται ως ο πρώτος επίσημος φυλακισμένος τους (ανεπίσημα βέβαια φυλακισμένη είναι όλη η ανθρωπότητα), "ὡς ἂν διδαχθῇ τὴν Διὸς τυραννίδα" όπως λέει ο Αισχύλος, για να "βάλει μυαλό " δηλαδή και να μην τα βάζει με ένα θεϊκό ον που μπροστά στο μεγαλείο του Προμηθέα όμως δεν φαντάζει τίποτε περισσότερο από έναν κομπλεξικό δικτάτορα.
Ο επαναστάτης Τιτάνας αρνείται να είναι ο ίδιος υποτελής στους θεούς μα κυρίως αρνείται στους θεούς το δικαίωμα να χρησιμοποιούν την ανθρωπότητα ως "παιγνιδάκι" τους για την αναψυχή τους και ακριβώς γι' αυτό κλέβει το μυστικό της "Φωτιάς", με σκοπό να το χρησιμοποιήσει προς όφελος των ανθρώπων.
Η απάντηση του Δία είναι σκληρή, όπως και κάθε τυράννου, αλλά εις μάτην. Ο Τιτάνας προφητεύει την σίγουρη ανατροπή του από κάποιον πιο ισχυρό "θεό" και ακόμα είναι ο Ηρακλής που σκοτώνει το θεϊκό όρνιο ή γύπα που κατέτρωγε το συκώτι του Προμηθέα και τον απελευθερώνει φέροντας έτσι σε επιτυχία την πρώτη εξέγερση και απόδραση από μεταφυσική φυλακή!
Τηρουμένων των αναλογιών ανάμεσα αττική τραγωδία και σημερινούς καιρούς, το όλο θέμα του Προμηθέα επαναλαμβάνεται με κορύφωση τις μαζικές εξολοθρεύσεις και γενοκτονίες που επιχειρούνται μέσω των περιβόητων "μνημονίων".
Από αυτή την άποψη ένας ολόκληρος Αιών γίνεται Προμηθεύς που στις αρχέγονες αισχυλικές οντότητες της Βίας και του Κράτους αντιτάσσει την δική του αντιβία. Με μια διαφορά όμως. Οι διεθνείς τοκογλύφοι ασκούν την βία και δεν έχουν κανένα πρόβλημα να εξοντώσουν με απίστευτη υπανθρώπινη σκληρότητα σε οικονομικά κρεματόρια και ναζιστικούς χρηματοπιστωτικούς φούρνους ολόκληρους πληθυσμούς γιατί δεν θέλουν να χάσουν το "παιγνιδάκι" τους (ως άλλοι "θεοί") και το οποίο τους αποφέρει εκείνα τα κέρδη ακριβώς που θα επιτρέψουν στα κομπλεξικά εγώ τους να αισθάνονται "κυρίαρχοι της γης".
Οι Ισπανοί ανθρακωρύχοι από την άλλη (που για να ακριβολογήσουμε είναι οι πραγματικοί "κυρίαρχοι της γης" λόγω της φύσης της δουλειάς τους), με τους αυτοσχέδιους όλμους τους όπως θα δείτε στο βίντεο, ασκούν την αντιβία επειδή τους πετάξανε στο δρόμο με το "έτσι θέλω".
Λεόν, Αστούρια, περιοχές όπου είχαν επισυμβεί αλλεπάλληλες αναρχικές εξεγέρσεις κατά την περίοδο της μεγάλης Ισπανικής Επανάστασης του 1936-39, τυλίχτηκαν για μια ακόμα φορά στις φλόγες της εξέγερσης.
Κάποτε δεν θέλει μόνο ο αφέντης, θέλει και ο Προμηθεύς.
Ποιανού η θέληση θα κατισχύσει τελικώς, ως προς αυτό ο Αισχύλος δεν είναι και τόσο αισιόδοξος για την μοίρα κάθε λογής τυράννων, θεϊκών ή ανθρώπινων.