Monday, October 28, 2013

IZOD IndyCar Series 2013: H Υψηλή Ποιότητα του Aμερικάνικου Racing




Με τον θεαματικότατο αγώνα στο oval της Fontana στην California  όπου οι ταχύτητες των μονοθεσίων φθάνουν τα 360 - 370 χλμ. την ώρα, έκλεισε το φετινό πρωτάθλημα των IndyCars. Προς μεγάλη ευχαρίστηση των οπαδών του Chip Ganassi Racing Team (στους οποίους συγκαταλέγεται και ο γράφων), το πρωτάθλημα το πήρε ο Νεοζηλανδός Scott Dixon, τρίτη φορά στην αγωνιστική καρριέρα του, μετά τα έτη 2003 και 2008.
 
Μερικές σκέψεις όσον αφορά το IndyCar Racing μετά τον αγώνα στην Fontana :
 
Κατά γενική ομολογία η φετινή χρονιά υπήρξε μια από τις καλύτερες για το αμερικάνικο open-wheel racing, με πολύ υψηλής ποιότητας races τόσο σε street courses όσο  σε road και oval circuits.
Είδαμε εξαιρετικά races στους δρόμους του Long Beach στην California, του São Paulo στην Βραζιλία , του Toronto στον Καναδά, του Houston στο Texas, ακόμα  στα oval του Milwaukee, του Indianapolis (στον ιστορικό αγώνα του Indy 500), του Texas Motor Speedway και της Fontana, καθώς  και στα road courses του Mid-Ohio και του Barber Motorsports Park, με τους υπόλοιπους αγώνες να τελούνται και αυτοί σε αρκετά υψηλό επίπεδο.
Ο ανταγωνισμός σε teams και drivers υπήρξε έντονος και με αρκετές απαιτήσεις σε ένα πρωτάθλημα που ολοένα και ακμάζει χρόνο με τον χρόνο περισσότερο.
Προσωπικά πιστεύω ότι υπάρχουν περιθώρια για τεράστια ανάπτυξη των IndyCars μιας και ο θεσμός τα τελευταία χρόνια είναι πολύ προσοδοφόρος από οικονομική άποψη και το μόνο που χρειάζεται είναι μια προσεχτική διαχείριση και οι σωστές επιλογές και επενδύσεις, ούτως ώστε να μην υπάρξουν ποτέ έστω και ως ελάχιστο ενδεχόμενο τα παρατράγουδα που οδήγησαν κάποτε το καλύτερο πρωτάθλημα μονοθεσίων σε όλο το κόσμο, το θρυλικό C.A.R.T. με βάση την αμερικάνικη ήπειρο ("the fastest racing on earth" δικαίως επονομαζόμενο) και τα ChampCars σε χρεοκοπία. 
Σίγουρα εδώ τα πράγματα είναι αρκετά διαφορετικά από το CART, ωστόσο και με αρκετές συγγένειες και ομοιότητες, μιας και οι περισσότεροι οδηγοί και teams από τα ChampCars μεταπήδησαν στο πρωτάθλημα του Indy Racing League.
 
Αυτό που κατά την γνώμη μου θα πρέπει να υπάρξει στο Indy Racing από εδώ και εμπρός, είναι μια μεγαλύτερη "διεθνοποίηση" του πρωταθλήματος, μιας και η εμβέλεια του δεν ξεπερνά την αμερικάνικη ήπειρο (παρά τους αγώνες κάποτε σε Ευρώπη και Ασία, όπως στο Brands Hatch της Βρεττανίας και στο Twin-Ring Motegi της Ιαπωνίας). 
Οι εξαγγελίες της διοικούσης αρχής του Indy Racing League πέρυσι για αγώνες σε Κορέα ή Χαβάη, δεν συνεχίστηκαν δυστυχώς και από ανάλογες πράξεις. Όπως και να έχει ελπίζουμε στο μέλλον για ένα και δύο races σε Ευρώπη και σε Ασία  αντίστοιχα. Δεν έχει νόημα να υπάρχουν στο αγωνιστικό πρόγραμμα τόσα street races (καίτοι αγαπούμε υπερβολικά το street racing) την στιγμή που εκκρεμούν τα παραπάνω. Επίσης λείπει απελπιστικά και το race στην Αυστραλία (όπως στο πανέμορφο street course του Surfer's Paradise).
Προσωπικά πιστεύω ότι είτε η Βαλτιμόρη είτε η Sonoma μπορούν άνετα να λείψουν από το πρόγραμμα των αγώνων, ενώ ενδοιασμούς έχω και για τα races στο Belle Isle Park του Detroit καίτοι αγώνας στην συγκεκριμένη περιοχή πρέπει οπωσδήποτε να γίνεται για πολλούς και διάφορους ιστορικούς κυρίως λόγους (αλήθεια, δεν θα ήταν προτιμώτερο το υπέροχο oval του Michigan; ).
Επίσης, η ισχύς των κινητήρων σαφώς πρέπει να ξεπεράσει τους 700 ίππους, με τα καινούργια twin-turbocharged engines του 2014 και αυτό είναι πολύ κρίσιμο, γιατί μιλάμε για μονοθέσια. Δεν νοείται μονοθέσιο αυτής της κατηγορίας σήμερα με HP κάτω των 700-750, έστω και αν αυτό δεν είναι καθοριστικό για τα oval circuits όπου οι ταχύτητες έτσι κι αλλιώς φθάνουν πολύ ψηλά ή για τα street courses όπου οι ταχύτητες συγκριτικά είναι χαμηλότερες.

Σε κάθε περίπτωση τα IndyCars διαγράφουν την δική τους λαμπρή πορεία στην μεγαλειώδη ιστορία του αμερικάνικου μηχανοκίνητου αθλητισμού προσφέροντας το πιο ανταγωνιστικό, μαχητικό και με έντονες συγκινήσεις πρωτάθλημα μονοθεσίων στο κόσμο.

Από εκεί και πέρα μένουν οι κατάλληλες κινήσεις και ένα καλώς εννοούμενο επιχειρηματικό πνεύμα ώστε να κρατηθεί το πρωτάθλημα ακμαίο για πολλά, πάρα πολλά χρόνια, πράγμα βέβαια που το ευχόμαστε ολόψυχα. 

Στο βίντεο που παρατίθεται άνω μπορείτε να παρακολουθήσετε σημαντικά στιγμιότυπα από το race στο oval της Fontana στην California, ενώ στο βίντεο που παρατίθεται κατωτέρω ολόκληρο το race .