
Από τον Ηράκλειτο και τον Πλάτωνα μέχρι τον Jakob Boehme και τις μεγαθηριακές εκτάσεις της εγελιανής "ιδέας", ο μύθος της αποκατάστασης πληρούσε το συλλογικό ασυνείδητο κάθε ιστορικής κίνησης στην γηραιά ήπειρο.
Και ο αναβρασμός φτάνει πάντοτε σε ένα οριακό σημείο. Δεν έχει καμμιά σημασία αν δυνητικά η έξοδος από την Ιστορία μπορεί να επισυμβεί ανά πάσα στιγμή κοινωνικής αναταραχής, όπως την οραματίζονταν οι παλαιοί αναβαπτιστές επαναστάτες του Münster. Σημασία έχει πως εφ' όσον ο κύκλος της Ιστορίας συνεχίζεται απρόσκοπτα, ακόμη και μετά από την διακοπή του από κατακλυσμίαιες δυνάμεις που εκπροσωπούνται εν ελαχίστω από μια λεγεώνα της πτώσης (κοινωνικοποιημένη και "πολιτική"), αυτό σημαίνει πως ο κόσμος θα στριφογυρίζει αυτοανατρεπόμενος ακαταπαύστως μέσα στον εαυτό του.
Μέσα στα ελικοειδή μερίσματα ενός μακροκοσμικού φιδιού που τυλίγεται σπειροειδώς στον εαυτό του, η εκτροπή κάθε δυνατότητας προς μια πραγματικότητα-επιλογή ανάμεσα σε άλλες, δεν πρόκειται ποτέ να είναι εκτροπή του κόσμου προς μια συνολική αποκατάσταση όσο η Λεγεών δεν αποκτάει το οριστικό όνομά της. Το όνομα του καθενός ανθρώπου ξεχωριστά, όνομα όχι του πλήθους εν ατόμω, αλλά του ατόμου εν τω πλήθει, όνομα των ονομάτων.
